Pers - details

23. oktober 2008 18:20

Succesvolle website-relaunch bij CeNano

Enorme vraag naar en interesse in nanotechnologie bij consumenten en industrie

Vanaf nu bevinden de firma's Nanotol en RVS-Technologie zich onder het dak van CeNano GmbH & Co.KG.

CeNano GmbH met firmazetel in St. Wolfgang ontwikkelt, produceert en verkoopt keramische bekledingen en nanotechnologische verzegelingen. En bij de nieuwe website www.cenano.de werden nu ook de websites nanotol.de en rvs-deutschland.de gevoegd.

Sinds augustus telde de nieuwe website al 25.000 bezoekers en 100.000 page impressions. Dit feit zegt veel over de enorme interesse in nanoproducten.

Volgens een schatting van de Verein Deutscher Ingenieure (VDI) zal de markt van de nanotechnologie in enkele jaren wereldwij een volume van tussen wird  500 miljard en een biljoen Euro bereiken en als nieuwe gemiddelde technologie een soortgelijk belang bereiken als de IT. Vandaag al worden de miljoenen kleine nanodeeltjes in een groot aantal bereiken van de autoconstructie tot de geneeskunde gebruikt. De nanotechnologie kan bijvoorbeeld helpen om ressources efficiënter te gebruiken en het energieverbruik te verminderen.

Goede vooruitzichten dus voor CeNano GmbH & Ko. KG. De deskundigen beschikken over meer dan 15 jaar ervaring en knowhow op hun gebied . "Vakkundig en individueel advies, de hoogste kwaliteit: dat is onze filosofie", zegt Mike Friedrich, bedrijfsleider van CeNano GmbH & Ko. KG. "Gelijktijdig bieden wij klantenspecifieke en patenteerbare oplossingen voor industrie en middenstand aan", vult Friedrich aan.

De nieuwe, omvangrijke site www.cenano.de verschijnt in een fris design. In de online shop onder www.cenano.de/shop vindt u talrijke nano-artikelen voor de meest uiteenlopende toepassingen.

De nanoproducten van de nieuwe generatie heten Nanotol®-oppervlakteverzegeling,  CeNano-verzegeling, RVS-Technologie® en Nano-San®.

De nanotol-verzegeling vormt op gladde oppervlakken in huis, tuin en auto een dunne, onzichtbare laag. Vuil, stof en vet kunnen zich niet meer met het oppervlak verbinden en kunnen met zuiver water zonder moeite verwijderd worden.

De CeNano-verzegeling daarentegen maakt hout, textiel en minerale ondergrond, zoals beton, estrik of natuursteen waterafwijzend.

De RVS-Technologie verbindt zich met de metalen oppervlakken in motor en versnellingsbak en maakt deze gladder en wrijvingsarmer. Daardoor kunnen benzineverbruik en uitlaatgasemissies verminderd worden.

Bij Nano-San gaat het om een hygiënemat die de groei van bacteriën, virussen en schimmels verhindert.

Mike Friedrich over het productgamma van CeNano: "Globaal gezien gaat het om geteste producten die het leven vergemakkelijken en zonder moeite te gebruiken zijn. Ons doel bestaat erin deze tijd- en geldbesparende nanoproducten voor de consument toegankelijk te maken."

Meer informatie onder  http://www.cenano.de

Online shop onder:http://www.cenano.de/shop